Tips&Trick czyli ciekawostki rysunkowe i malarskie

Opublikowano 17 Października 2012
NAUKA RYSOWANIA PORTRETU - część I

Portret rysowany z natury to jedno z największych wyzwań artystów. Każda twarz jest inna, wyraża emocje, wiek, rasę oraz często nastrój modela. Najmniejszy niuans rysunkowy może sprawić, że nasze dzieło będzie odzwierciedlało widzialną rzeczywistość, bądź nie. Do wykonania portretów będą przydatne miękkie ołówki, od 3B „w górę”. Przydatne są także miękkie kredki a nawet ołówki stolarskie – czyli wszystko co pomoże nam oddać miękki charakter twarzy ludzkiej Dziewczyna na mrozie.

Opublikowano 09 Października 2012
Postać – sposób traktowania ze względu na temat i cel pracy.

Wykonując prace plastyczne często spotykamy się z koniecznością umieszczenia w ramach kompozycji postaci. Wiadomo jest, że w inny sposób potraktujemy portret, pracę związaną z całą sylwetką, ilustrację fantasy a jeszcze inaczej pracę której celem jest ukazanie obiektu architektonicznego. Postaram się tutaj prześledzić typowe Sposoby interpretacji postaci. Rys. 1 - postać jako portret. 1. Postać jako portret czy wizerunek całej sylwetki (rys.1) – w tym wypadku musimy się skupić na

Opublikowano 27 Września 2012
Planuj swoje prace - rysuj warstwami!

Czynnikiem, który powoduje, że jedne prace rysunkowe są ciekawsze, ładniejsze i „pełniejsze” od innych jest umiejętność planowania pracy i systematycznego jej budowania. Osoby, które mają problemy z narysowaniem ładnej i uporządkowanej pracy rysunkowej często myślą, że „ci” inni, którym to wychodzi są o wiele bardziej uzdolnieni. Najczęściej nie jest to prawdą. Jeżeli porównamy działania dwóch osób na bardzo podobnym poziomie uzdolnień plastycznych – jedną uporządkowaną i rysującą „warstwa po

Opublikowano 25 Września 2012
SCIENCE FICTION - Tutorial akwarelowy.

Jednym z najciekawszych tematów akwarelowych są prace o charakterze science fiction. W ramach takiej kompozycji możliwe jest by puścić wodzę fantazji, znaleźć ciekawe efekty świetlne i klimat. Dodatkowo, należy sobie zdawać sprawę, że jest to przestrzeń z całkowicie wymyślonym detalem, nikt tego nigdy nie widział i niewielkie pomyłki nie będą miały zazwyczaj dużego znaczenia (jak np. w przypadku architektury historycznej). FAZA 1. Narysuj szkic do pracy miękkim ołówkiem 4B, pamiętaj aby

Opublikowano 19 Września 2012
TECHNIKI RYSUNKOWE I MALARSKIE - POWIĄZANIA

W niniejszym artykule postanowiłem przyjrzeć się powiązaniom pomiędzy technikami rysunkowymi i malarskimi. Najczęściej używanymi w naszej pracowni są; ołówek, kredka, flamaster, piórko i akwarela. Zdarza się, że używamy też innych technik, jak węgiel, pastele czy akryl, niemniej łatwiejszym będzie skupienie się na powiązaniach pomiędzy pięcioma pierwszymi. Podstawową techniką i najbardziej wszechstronną jest ołówek. Możliwe jest by całkowicie oprzeć swoje umiejętności na tym medium. Osoba,

Opublikowano 23 Sierpnia 2012
SZKIC - PLAN DZIAŁANIA

   W niniejszym artykule chcę podjąć temat jednego z najistotniejszych kroków przy budowaniu pracy rysunkowej czy malarskiej, kroku który jest często pomijany lub mało „przemyślany”. Szkic wstępny to plan pracy, jest dla mnie najważniejszym z etapów. Wtedy określam jak praca ma wyglądać, jaki ma być kadr, gdzie ma być ustawiony horyzont poziomy, gdzie (ewentualnie) pionowy, jaka ma być jej dynamika, jak i gdzie ustawić zbiegi – w żołnierskich słowach można to określić jako „strategię”.

Opublikowano 17 Sierpnia 2012
RYSUNEK JAK GOLF

Poradnik dla „trochę bardziej“ zaawansowanych kandydatów na WAPW. Przez cały okres swojej pracy dydaktyczno-rysunkowej z młodzieżą miałem już wiele tzw. „faz“ na porównania rysunku i malarstwa z innymi dziedzinami życia. Były porównania do podrywania dziewczyn (lub chłopaków – zależy komu się tłumaczyło temat), były także porównania do spraw ogólno-budowlanych… do pięknych samochodów. W ostatnim okresie pojawiły się porównania do gry w golfa. Zamierzam w tym artykule rozwinąć temat jako,

© MODUŁ - All Rights Reserved