Odpowiednie stanowisko robocze to bardzo ważny element naszej pracy. Jeżeli nie zapewnimy sobie odpowiedniego miejsca, praca nad rysunkiem może stać się bardzo utrudniona. Bazując na doświadczeniach naszej szkoły rysunku, zaprezentujemy w tym artykule najlepsze rozwiązania. Wiele razy spotkałem się z sytuacją gdzie uczestnik zajęć w naszej szkole rysunku, skarżył się na to, iż w domu nie potrafi tak dobrze rysować jak w pracowni. Widziałem też wiele prac domowych, które wprost dramatycznie.
Artykuł kieruję głównie do osób początkujących, by ułatwić Wam postrzeganie siebie, swoich możliwości i dokonań na tle tego co wydaje się "ładne". Warto jest rozpocząć ten tekst od stwierdzenia, że osoby niezaangażowane plastycznie lub początkujące zdecydowanie inaczej odbierają wartość plastyczną i merytoryczną prac niż osoby z doświadczeniem twórczym. Dobrym przykładem jest Facebook gdzie świetne warsztatowo martwe natury czy postaci, "wyciągnięte" z najlepiej punktowanych teczek.
Kilka dni temu, we wtorek opublikowano wyniki egzaminów wstępnych na Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej. Jako, że egzamin był bardzo ciekawy warto przeprowadzić jego analizę. Pierwsze zdanie, które powinno tutaj paść to fakt, że nie był to typowy egzamin "z rysunku" ani wiedzy o architekturze. Oczywiście kandydaci posługiwali się językiem rysunkowym, natomiast wszystkie etapy podporządkowano wyszukaniu osób dojrzałych z dużymi predyspozycjami - przynajmniej bardzo starano się
Zapisujesz się na zajęcia rysunkowe ? Zastanawiasz się, od czego będziemy rozpoczynali naukę... czy na pewno sprostasz... czy okażesz się osobą "zdolną" ? Powyższe pytania rodzą się w głowie niemal każdej z osób, rozpoczynających naukę w naszej pracowni. Przede wszystkim pamiętaj, że wchodząc na stronę internetową i przeglądając jej treść, wykazałeś już duże zainteresowanie. To redukuje do minimum niebezpieczeństwo, że do rysunku "się nie nadajesz". Zazwyczaj osoby, które instynktownie czują,
W okresie ferii zimowych w naszej pracowni były prowadzone zajęcia dotyczące papieroplastyki — struktur przestrzennych i filozofii formy. W czasie tych zajęć, za pomocą prostych narzędzi jak nożyk, linijka i klej oraz dwóch kolorowych brystoli, budowaliśmy formy przestrzenne — abstrakcyjne i użytkowe. Wśród tematów naszych zajęć znalazły się struktury przestrzenne, projekty użytkowe (np. pudełko na prezent), struktury płaskie (kafelkowanie) oraz nowoczesne meble. Uczestnicy z początku
Jeżeli zaczynasz swoją przygodę rysunkową — pozbądź się gumki jak najszybciej. Celem gumki w procesie rysunkowym nie jest wycieranie wszystkiego, co uważasz, że Ci "nie wyszło". Dlaczego tak jest ? Po pierwsze, jeżeli dopiero zaczynasz, nie jesteś w stanie stwierdzić czy twoja praca rozwija się w dobrym kierunku, czy złym. To, że wydaje Ci się, że ładnie czy brzydko "to" wygląda, nie musi znaczyć, że tak jest. Sztuka rysunku nie polega tylko na rysowaniu "ładnych obrazków" ale na budowaniu.
Odpowiedzi na to pytanie nie ma. Faktem jest natomiast, że struktura i jakość papieru ma gigantyczny wpływ na prace plastyczne, które wykonują rysownicy czy artyści. Zacznijmy od początku, czyli od "zera". Najlepszym papierem dla osób początkujących, które uczą się rysunku ołówkiem, będzie tzw. brystol (papier offsetowy) o gramaturze od 200 do 300 g/m. Jest to papier biały i gładki, który w zasadzie pozbawiony jest charakterystyki (faktury) - łatwo jest się zatem na nim uczyć.
Dzisiejszym wpisem chcę zachęcić wszystkich naszych uczniów do rysowania i szkicowania samochodów. Praca na tym polu buduje dużą wyobraźnię przestrzenną, kompozycyjną i plastyczną, nie wspominając już o kolosalnej satysfakcji. Za najlepszą pracę ubiegłego tygodnia uznaliśmy Porsche 918 Spyder Damiana Kunerta, który jest od zawsze zaangażowany w sprawy samochodowe, jak mało kto pasjonuje się tym tematem.